FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

Hatályos: 2024.08.05-től

A jelen Felhasználási Feltételek határozza meg a hello weboldal és a hello applikáció felhasználási feltételeit, valamint a Simple applikációban a Simple Csoportos Készülékbiztosítás szerződés megkötésére és a kárbejelentésre vonatkozó feltételeket.

Általános adatok:

A hello weboldal és hello applikáció üzemeltetője: Magyar Posta Biztosító Zrt.

Székhely: 1022 Budapest, Bég u. 3-5.

Levelezési cím: 1538 Budapest Pf. 952

Adószáma: 12833632-4-44

Cégjegyzékszám: 01-10-044751

E-mail: hello@hello.hu

Telefon: +36 1 40 43556

Web: https://hello.hu/


Fogalmak:

Szolgáltató: a hello.hu weboldal (továbbiakban: web) és a hello4U (továbbiakban: hello applikáció vagy app vagy alkalmazás) üzemeltetője a Magyar Posta Biztosító Zrt.

Felhasználó: a weben vagy az appban regisztrált természetes vagy jogi személy, aki a Felhasználási Feltételeket a regisztráció során elfogadta.

Alkalmazás: az app azok részére fejlesztett applikáció, akik biztosításaikat gyorsan és kényelmesen online szeretnék intézni. A Felhasználó az alkalmazásban kerékpár, utas -, és lakásbiztosítást tud kötni, illetve a meglévő biztosításait tudja kezelni, és az azzal kapcsolatos felmerülő teendőit tudja intézni.

Biztosítás: a weben vagy alkalmazáson keresztül a Felhasználók kerékpáros baleset-, felelősség-, vagyonbiztosítást, valamint utasbiztosítást és lakásbiztosítást köthetnek különböző szolgáltatási csomagokkal. A biztosítási szolgáltatásokat a Magyar Posta Biztosító Zrt. nyújtja.

Mobilfizetés: a jelen applikációban csak a biztosítási szolgáltatásért lehet fizetni az OTP Simple rendszeren keresztül. A hello Bringás, hello Utazó és hello Otthon biztosítási termékek esetében a biztosítási díjat mindig a biztosítási időszak előtt kell befizetni, mivel a biztosítás fedezete a biztosítási díjak pontos befizetésétől függ. Céges bringás szerződés kötése esetén, amennyiben banki átutalást választ a céges Szerződő az első díj befizetéséhez, akkor ezt 8 napos fizetési határidővel tudja megtenni. Ha az alkalmazáson vagy weben keresztül kerül megkötésre a biztosítás, akkor az első díjfizetés közvetlenül a szerződéskötési folyamat részeként történik. Az automatikusan megújuló biztosítási szerződések további díjainak megfizetésére különböző lehetőségek állnak rendelkezésre.

Ismétlődő fizetés (recurring): az Ismétlődő fizetés igénybevételéhez a Felhasználó hozzájárulhat ahhoz, hogy a sikeres regisztrációs tranzakciót követően weboldalon kezdeményezett későbbi fizetések a bankkártyaadatok újbóli megadása és az tranzakciónkénti hozzájárulás nélkül a Szolgáltató által kezdeményezve történjenek. Az ismétlődő bankkártyás fizetés (továbbiakban: „Ismétlődő fizetés”) egy, a SimplePay által biztosított bankkártya elfogadáshoz tartozó funkció, mely azt jelenti, hogy a Felhasználó által a regisztrációs tranzakció során megadott bankkártyaadatokkal a jövőben újabb fizetéseket lehet kezdeményezni a bankkártyaadatok újbóli megadása nélkül.

A fizetési adatok mentése: További biztosítási szerződések megkötése, illetve – folyamatos biztosítási jogviszony esetén – a biztosítási díj szerződésszerű megfizetésének lehetővé tétele érdekében lehetőség van arra, hogy bankkártya adatai elmentésre kerüljenek.. A hello Bringás kerékpár biztosítás és hello Otthon biztosítás esetén ugyanakkor – a jogviszony fennállása alatt – a kártyaadatok mentése automatikus.

Márkajelek, emblémák használata: A hello márka, valamint a hello termékek (hello Bringás, hello Utazó, hello Otthon és Készülékbiztosítás) ábrás megjelölése mindennemű név, és logóhasználati joga, kizárólag a Szolgáltatót illeti meg.
Regisztráció folyamata:  Az applikáció letöltését követően az alkalmazás használatához regisztráció szükséges. A Felhasználó vezetéknév, keresztnév vagy cégnév, e-mail cím és jelszó megadásával regisztrálhat, az Adatkezelési tájékoztató és a Felhasználási feltételek megismerésével és elfogadásával.
A Szolgáltató jogai a regisztrált felhasználók tekintetében: A Szolgáltató jogosult letiltani azon Felhasználók regisztrációját, akiknél a megadott adatok alapján visszaélés gyanúja merülhet fel, vagy akik megszegik a jelen Felhasználási Feltételeket. A Szolgáltató a regisztráció során megadott adatok helyességéért nem vállal felelősséget, továbbá semmilyen felelősséggel nem tartozik a regisztráció folyamán megadott hibás vagy valótlan adatok megadásából eredő kárért, azonban a Szolgáltató jogosult az ebből eredő kár megtérítését követelni a Felhasználótól.
A Felhasználó jogai a regisztráció tekintetében: A Felhasználó regisztrációja előzetes tájékoztatáson alapuló önkéntes hozzájáruláson alapul. A Felhasználó bármikor kérheti regisztrációja törlését a Szolgáltatónál a fent megadott elérhetőségeken. A Felhasználónak jogában áll a regisztráció során megadott adatait adatváltozás esetén módosítani, ez alól kivétel az e-mail cím. E-mail cím változása esetén a Szolgáltató felé kell jelezni a fent megadott e-mail címen.

Az applikációban elérhető szolgáltatások köre (menüpontok):

„Irányítópult” menüpont: A Felhasználó itt kezelheti biztosítási szerződéseihez kapcsolódó teendőit, tekintheti át profiljának adatait, meglévő kuponjait, egyenlegét, valamint kezdeményezheti új biztosítások megkötését, kárbejelentés megtételét.

"Hello Bringás" menüpont: Ebben a menüben a Felhasználónak lehetősége van:

  • „Biztosításkötés” almenüpontban hello Bringás biztosításkötés indítására;
  • „Díjfizetés” almenüpontban meglévő szerződéssel kapcsolatos egyenlegének (fizetendő és lejárt tartozások) áttekintésére, valamint meglévő szerződésével kapcsolatos folyamatos díjának megfizetésére;
  • „Járműszemle” almenüpontban járműjéhez kapcsolódó fotók feltöltésére és beküldésére; 
  • „Most parkoltam” funkció használatával lezárt kerékpárjáról vagy rollerjéről való kép azonnali elkészítésére, illetve, ha a GPS jel nem megfelelő, akkor innen e-mailben is el tudja küldeni a fotókat;
  • „Kárbejelentés’ almenüpontban szerződésére kárbejelentést indítani és beküldeni a szükséges adatok kitöltését és dokumentumok felöltését követően;
  • „GYIK” (gyakran ismételt kérdések) almenüpontban a hello termékeket érintő leggyakoribb kérdésekre adott rövid és érthető válaszaink átolvasására

"Hello Utazó" menüpont: Ebben a menüpontban a Felhasználónak lehetősége van:

  • „Biztosításkötés” almenüpontban hello Utazó biztosításkötés indítására;
  • „Kármentességi bónusz” almenüpontban - Külföldi tanulás csomag kivételével – korábbi szerződésére kármentességi bónuszt igényelni;
  • „Segítségkérés külföldről” almenüpontba tájékozódni miként tud kárbejelentést indítani vagy segítséget kérni külföldről,
  • „Kárbejelentés’ almenüpontban a szerződésére vonatkozó kárbejelentés indításának módjáról tájékozódni;
  • „GYIK” (gyakran ismételt kérdések) almenüpontban a hello termékeket érintő leggyakoribb kérdésekre adott rövid, közérthető válaszaink átolvasására.

"hello Otthon" menüpont: Ebben a menüben a Felhasználónak lehetősége van:

  • „Biztosításkötés” almenüpontban hello Otthon biztosításkötés indítására
  • „Díjfizetés” almenüpontban meglévő szerződéssel kapcsolatos egyenlegének (fizetendő és lejárt tartozások) áttekintésére, valamint meglévő szerződésével kapcsolatos folyamatos díjának megfizetésére;
  • „Kárbejelentés’ almenüpontban a szerződésére vonatkozó kárbejelentés indításának módjáról tájékozódni;
  • „GYIK” (gyakran ismételt kérdések) almenüpontban a hello termékeket érintő leggyakoribb kérdésekre adott rövid, közérthető válaszaink átolvasására.

„Készülékbiztosítás” menüpont: Ebben a menüben a Felhasználónak lehetősége van:

  • „Kárbejelentés’ almenüpontban a Simple applikációban megkötött szerződésére kárt jelenteni és beküldeni a szükséges adatok kitöltését követően;
  • „GYIK” (gyakran ismételt kérdések) almenüpontban a hello termékeket érintő leggyakoribb kérdésekre adott rövid, közérthető válaszaink átolvasására.

„Kuponjaim” menüpont: A Felhasználó ebben a menüpontban érheti el aktuális kuponjait, illetve itt indíthat - Külföldi tanulás csomag kivételével – korábbi utasbiztosítási szerződésére kármentességi bónuszigénylést.

  • „Kármentességi bónusz visszaigénylés” almenüpont: a Felhasználó kármentes utazás esetén – a Külföldi tanulás csomag kivételével – korábbi utasbiztosítási szerződésére kupon- vagy alapítványi felajánlás formájában kármentességi bónusz visszaigénylését kezdeményezheti. A bónusz kármentes utazásból hazatérve 90 napig, a hazatérés utáni 9. naptól a weben és az alkalmazásban is egyaránt igényelhető bejelentkezést követően. A Felhasználó kiválaszthatja, hogy a rendelkezésére álló összeg alapítvány számára kerüljön felajánlásra vagy inkább egy későbbi utazás során kerüljön érvényesítésre kupon formájában. Az igényelt kupont 9 hónapig lehet felhasználni és egyéb kuponnal együtt nem felhasználható.

„Elérhetőségeink” menüpont: A közösségi média piktogramokra kattintva a Felhasználó átnavigálásra kerül a Szolgáltató Facebook, Instagram, vagy Youtube oldalára.

„Fogaskerék ikon” (Beállítások): A Felhasználó az appban a hamburger menübe belépve a jobb felső sarokban található fogas kerék piktogram alatt éri el a Beállítások menüpontot, amely alatt az alábbi almenüpontokat éri el a Felhasználó:

  • „Alkalmazás beállítások” almenüpontra kattintva a Felhasználó átnavigálásra kerül a saját készülékének alkalmazáskezelőjébe, ahol a Felhasználó az apphoz kapcsolódó engedélyezéseket (pl: push értesítéseket, kamera használat, tartózkodási hely, tárhely hozzáférés) tudja beállítani.
  • „Adataim” almenüpontban tudja kezelni (módosítani, törölni) a Felhasználó profiljának adatait, így személyes adatait, mentett kártya adatait, jármű adatait, kerékpárosklub azonosítóját, „velem utazó” személyek adatait, illetve tud jelszóváltoztatást kezdeményezni.
  • „Jelszó módosítás” almenüpont: Felhasználó itt tud új jelszót beállítani.
  • „Kijelentkezés” funkció: Erre kattintva a Felhasználót az alkalmazás kijelentkezteti.
  • „Fiók törlése” almenüpont: Itt kaphat a Felhasználó tájékoztatást a teljes fiókja törlésének módjáról.

„Jogi dokumentumok” almenüpont: A Felhasználó itt tudja megtekinteni az összes jogi dokumentumot (Adatkezelési tájékoztató, Felhasználási feltételek, Biztosítási feltételek, Marketing nyilatkozat, App felhasználói kézikönyv, Pénzügyi navigátor, Impresszum, Fogyasztóvédelem).


PUSH mobilalkalmazás értesítések: A Felhasználó igény szerint be- vagy kikapcsolhatja a hello4U applikáció esetében a push értesítéseket, beállíthatja, hogy a push értesítéseket hangjelzés kísérje, kiválaszthatja, hogy hol és hogyan jelenjenek meg az appok értesítései, amikor az eszköz fel van oldva stb. A Felhasználó az alkalmazás telepítésekor, valamint saját készülékének beállítások menüpontjában engedélyezheti az alkalmazásértesítéseket. A push értesítéseket az alábbi módokon tudja kikapcsolni, illetve ugyanilyen módon módosíthatja beállításait.

a) alkalmazáson belül:

  • hello4U alkalmazáson belül kattintson a „Fogaskerék ikonra” (beállítások), majd
  • kattintson az „Alkalmazás beállítások” menüpontra, amely átirányítja saját készüléke alkalmazáskezelőjébe, ahol lehetősége van az „Értesítések”-et kikapcsolni a hello4U alkalmazás vonatkozásában.

b) Android készülékének beállítás menüpontjában

  • Nyissa meg a készülék „Beállításait”,
  • Koppintson az „Alkalmazások” vagy „Alkalmazások és értesítések” lehetőségre (Android verziószámtól függően), majd
  • Koppintson az „Alkalmazáskezelés” pontra, majd válassza ki a „hello4U”- opciót,
  • Koppintson az „Értesítések” pontra, ahol kikapcsolhatja push értesítéseket.

c) iOS készülékének beállítás menüpontjában:

  • Nyissa meg a készülék „Beállításait”,
  • Koppintson az „Értesítések” lehetőségre,
  • A megjelenő alkalmazáslistából válassza ki „hello4U” opciót,
  • Kapcsolja ki értesítések engedélyezését.

d) Alkalmazás törlése: a felhasználói fiók törlését követően push üzeneteket nem fog kapni a hello4U alkalmazásából.


16 év alatti Felhasználó: Az alkalmazást a 16. életévét még be nem töltött Felhasználó kizárólag szülői, gondviselői hozzájárulással használhatja. Az ennek nem megfelelő használat alapján felmerülő kockázatokért, jogkövetkezményekért a Szolgáltató nem felel.

Felhasználói tájékoztatás: A Szolgáltató jogosult az applikáció használatával kapcsolatban szolgálati közleményeket, adminisztrációs üzeneteket és más - a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény szerinti gazdasági reklámnak minősülő - információkat küldeni a Felhasználó részére. A Felhasználó jelen Felhasználási feltételek elfogadásával kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Társaság ilyen üzeneteket küldjön a részére. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az alkalmazás és a felhasználás során elveszett adatokért, illetve nem nyújt közvetett, rendkívüli, következményi, nem vagyoni vagy vagyoni jellegű kártérítést.

Szoftverfrissítés: A szoftverfrissítések célja, hogy az alkalmazást javítsuk, a szolgáltatások körét módosítsuk. Az alkalmazás használatával a Felhasználó hozzájárul, hogy ilyen frissítéseket kapjon, illetve tudomásul veszi, hogy a módosítások végrehajtása az alkalmazás elérhetőségét érintheti. A hello applikáció regisztrációja során Felhasználó a fenti feltételeket tudomásul veszi, és elfogadja. Az app elérhető iOS és android rendszerre egyaránt. Android készülék esetében 8.0 és újabb operációs rendszertől támogatjuk, míg iOS készülékek esetében 12.0 vagy újabb verzió szükséges.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az alkalmazás szolgáltatási körét módosítsa (bővítse vagy szűkítse), vagy akár megszüntesse. A Szolgáltatások változásáról a Szolgáltató a Felhasználókat e-mail útján értesíti. Szolgáltató a Felhasználási feltételek módosítására fenntartja a jogot.