Kérdésed van?

Itt rövid és érthető válaszokat találsz a hello-t érintő leggyakoribb kérdésekre. Igyekeztünk minden eddigi kérdésre választ adni, de előfordulhat, hogy kérdésedre nem találsz választ.

Ez esetben se csüggedj, hisz teljes körű tájékoztatást megtalálod jogi dokumentumaink között vagy írj nekünk a hello@hello.hu címre és kollégáink választ adnak neked.


A hello Bringás szerződést a hello.hu oldalon, vagy a hello applikáción keresztül, online kötheted meg az első díjrészlet megfizetésével. Nincs szükség semmilyen papír alapú dokumentum aláírására. A felelősség- és balesetbiztosítás megkötéséhez csupán néhány személyes adatot kell megadnod, a vagyonbiztosításhoz pedig a kerékpárod/rollered adatait (mint például vázszám, érték, márka) és az ún. applikáción belüli szemlefotókhoz néhány fotót kell feltöltened a járművedről.



A szerződést regisztrációkor megadott e-mail címedre küldjük ki, de bejelentkezve a "Profilom" menüben is bármikor eléred.



Az értékbecslés országszerte bármelyik szakszervizben elvégezhető, amihez kérjük, vidd magaddal az hello.hu oldalról letölthető nyomtatványt.

Amennyiben kifejezetten értékbecslő partnereinkhez vinnéd a járműved, úgy érdeklődj a hello@hello.hu címen.



A szerződést évfordulóra tudod felmondani, melyet legkésőbb 30 nappal évforduló előtt jelezned kell e-mailben a hello@hello.hu címen. Amennyiben a szerződésed vagyonbiztosítást is tartalmaz és a jármű eladásra került, úgy az adás-vételi szerződés megküldésével tartamon belül bármikor felmondhatod a biztosítást.



Igen, az időarányos díj visszautalásra kerül az általad megadott bankszámlaszámra.



Önrészt csak a vagyonbiztosítási csomag tartalmaz. Az összes (a választott csomagban foglalt) biztosítási esemény esetén biztosító a biztosítási szolgáltatás összegéből 10%-os mértékű önrészt von le, kivéve lopás esetén, ha a nem lezárt helyiségben hagyott jármű lelakatolt állapotáról a lezárásnál nem készült fotó a hello applikáción keresztül, vagy ha a kár időpontjában a járművet az értékének nem megfelelő zárral zárták le. Ezekben az esetekben az önrész mértéke 30%.

Baleset- és felelősségbiztosításnál nincs önrész.



A bejelentést regisztrációval és regisztráció nélkül is megteheted a hello.hu honlapon a Kárbejelentés menüpontban vagy a hello mobil app Kárbejelentés menüjében az ott szereplő leírások szerint és akár fotókat is fel tudsz tölteni az arra kijelölt mezőben.

Amennyiben nem szeretnél regisztrálni és egyszerűbb számodra, küldd el a kárbejelentést a karinfo@hello.hu e-mail címre.



Baleset- és felelősségbiztosításunkhoz nincs szükség a jármű adataira, mivel a csomag a biztosított személyre vonatkozik és a személynek nyújt védelmet, arra az esetre, ha közlekedés közben baleset éri vagy másnak kárt okoz.



Igen, elektromos motorral segített hajtású kétkerekű járműre köthető. A hello Bringás vagyonbiztosítás a KRESZ által nem motor vagy segédmotoros kerékpár kategóriába sorolt, normál használatú (utcai, túra, hobbi-sport), emberi erővel vagy elektromos motorral segített hajtású kétkerekű járműre (kerékpár, roller, vagy elektromos hajtású kerékpár, roller) köthető.



Maximum 2,5 millió Ft értékű járműre tudsz vagyonbiztosítást kötni.



Igen. Az oldalon jogi személyként regisztrálj és annak megfelelően az oldalon a cégeknek kialakított felületen tudsz biztosítást kalkulálni és kötni. Ilyen esetben egy szerződésen minimum 1, maximum 20 személyt és 20 járművet tudsz megadni.




Igen. A szerződést a szerződő köti meg a saját hello-s fiókja alatt. A szerződő a szerződés megkötésekor több személyt és járművet is tud biztosítani. Egy szerződésen belül eltérő csomagok is érvényben lehetnek különböző biztosítottakra. Természetes személy esetén egy szerződésen minimum 1, maximum 10 főt és/vagy 10 járművet rögzíthetsz, míg cég esetén egy szerződésen minimum 1, maximum 20 főt és/vagy 20 járművet.



A megállapított éves díjat havi, negyedéves, féléves vagy éves díjrészletekben tudod kiegyenlíteni.



A biztosítási díjat természetes személyként automatikus fizetéssel (ún. recurring bankkártyás fizetéssel), jogi személyként automatikus fizetéssel, eseti bankkártyás fizetéssel vagy banki átutalással tudod kifizetni.



A biztosítás a jármű gyári alapfelszereltségére terjed ki, melyekről részletesen a Vagyonbiztosítás különös szerződési feltételekben olvashatsz. A hello Bringás vagyonbiztosítást Magyarország területén veheted igénybe.



Ha bringázás vagy rollerezés közben másnak kárt (tárgyi vagy személyi sérülést) okozol, akkor a kár megtérítésében segít a hello Bringás felelősségbiztosítás. A hello Bringás felelősségbiztosítást Magyarország területén veheted igénybe.



A hello Bringás balesetbiztosítás egész Európa területén érvényes, valamint kerékpározás/rollerezés közben elszenvedett balesetre terjed ki.



A BikeSafe azonosító egy olyan adat, amely segítségével a regisztrált kerékpárod ellopása esetén a bikesafe.hu oldalon azonnal lopott státuszúvá teheted a bringádat, melynek következtében a kerékpár adatai és fényképe nyilvánossá válik, a rendőrök pedig rendelkezni fognak a te és a kerékpárod adataival, fényképével, így nagyobb eséllyel lesz sikeres a felderítés.



Általában a hajtómű alatt, a vázba beütve, vagy a kormánycsapágyházon, esetleg a hátsó villán, a tengelyrögzítő anya mellett lehet megtalálni. Egyedi esetben a számlán is megtalálható a szériaszám.



Ekkor a biztosítani kívánt járművet értékbecslésre kell elvinni, ahol a jövőbeli szerződő nevére kiállítják az értékbecslés dokumentumát - ez a dokumentum fogja a jármű értékét igazolni a számla helyett.



Vagyonbiztosítást bármilyen idős kerékpárra köthetsz, azonban 10 évnél idősebb jármű biztosításához mindenképpen egyedi értékbecslésre lesz szükséged.



Az applikáció elérhető az Apple és Play áruházakban „hello4U” néven. Fontos, hogy országnak Magyarország legyen beállítva, mert különben a kereső nem fogja kiadni az applikációt.



Android készülék esetében 8.0 és újabb operációs rendszertől támogatjuk, míg iOS készülékek esetében 12.0 vagy újabb verzió szükséges.



Erre a funkcióra akkor van szükséged, ha vagyonbiztosítást kötöttél. Az applikációban mindenek előtt engedélyezned kell a kamera és GPS használatot, ezek nélkül sajnos a funkció nem fog működni. Ha ezek megvannak, akkor a "Most parkoltam" funkciót elindítva betölti a képernyő a jármű adatokat, ahol ki tudod választani, hogy melyik biztosított járműre szeretnél éppen fotót készíteni. Ha kiválasztottad a járművedet, ezt követően az applikáció beazonosítja, hol vagy éppen és oda ugrik a térkép. A fotó készítése gombra kattintva el tudod készíteni a képet. A fotó feltöltése akkor sikeres, ha visszaugrik egy kis helyjelölő a térképre és a térkép felett megjelenik a jármű fotója dátum/idővel.



A járműszemlét a hello appban éred el külön funkcióként. Ezt akkor kell használnod, ha vagyonbiztosítás szerződést kötöttél. Ebben a menüpontban tudod feltölteni a kötés során kért járművedhez kapcsolódó képeket.



Ha megbizonyosodtál arról, hogy a szükséges engedélyeket (kamera és GPS használat) megadtad az applikációban és ennek ellenére sem sikerül a fotó feltöltése vagy hibába ütközöl, akkor írj nekünk a hello@hello.hu címre és kollégáink segítenek. Hiba esetén kérjük, az alábbi adatokat add meg nekünk: készüléktípus, verzió szám, app verzió szám.



Ha megbizonyosodtál arról, hogy a szükséges engedélyeket megadtad az applikációban (kamera és GPS használat) és ennek ellenére sem sikerül a fotó feltöltése vagy hibába ütközöl, akkor a fotókat küldd el nekünk a hello@hello.hu címre és mi rögzítjük azokat. Hiba esetén kérjük, az alábbi adatokat add meg nekünk: készüléktípus, verzió szám, app verzió szám.



Átutalással az első díjon (szerződéskötés) kívül az esedékes összeget a 10918001-00000005-06350133 bankszámlaszámra tudod utalni, a közlemény rovatban a szerződésszám megadásával.



Ha a kerékpárod értéke magasabb értékű, mint 2.5 millió Ft, akkor a szerződéskötést alulbiztosítás miatt nem javasoljuk megkötni, hiszen a biztosítási összeg alacsonyabb, mint a jármű új állapotban való beszerzésének tényleges értéke.



A biztosítási összeg nem lehet magasabb a biztosítani kívánt jármű új állapotban való beszerzésének tényleges értékénél, mert akkor felül lesz biztosítva. Kár esetén a jármű vásárlással igazolt értéke alapján fogunk téríteni.



Nem szükséges számlával igazolnod a jármű értékét az alábbi esetekben:

a) ha a biztosítandó jármű (csak kerékpár vagy roller esetén) értéke a vagyonbiztosítási szerződés megkötéskor nem haladja meg a 300 000 Ft-ot, valamint, ha a kerékpár/roller értéke 300 001-500 000 Ft közötti, akkor számla vagy értékbecslő dokumentum bemutatása helyett elegendő megadni az ún. BikeSafe azonosító számot;

b) 10 évnél idősebb jármű biztosításához mindenképpen egyedi értékbecsléssel történő értékmeghatározásra van szükség.




Ha biztosított járművedet (kerékpár, roller) ellopják, vagy például egy baleset következtében megsérül, esetleg arról lelopnak valamit, akkor a választott csomagtól (start, optimum, prémium) függően az Ügyfél-tájékoztató és biztosítási feltételek szerinti szolgáltatást fizetjük. A vagyonbiztosítás kültéri lopásra is kiterjed.



A biztosítás határozatlan időre köthető, a biztosítási időszak egy év.



Az adásvételi szerződés nem helyettesíti a számlát. Ebben az esetben kérjük, vidd el értékbecslésre a kerékpárodat.



A lakat típusát a jármű értéke határozza meg, melyről bővebben a Vagyonbiztosítás különös szerződési feltételei 8.15.2. pontjában olvashatsz.



    Utasbiztosításod csak külföldön (kivéve USA, Kanada, Antarktisz) hatályos. A külföldi munka, tanulás csomag csak Európán belül érvényes. A biztosító nem nyújt fedezetet olyan országokban, melyet a Konzuli Szolgálat nem javasol utazási célként. A besorolás folyamatosan változhat, ezért kérünk, tájékozódj utazásod előtt a Konzuli Szolgálat honlapján.



    Kötéskor csak a végcélodat kell megadnod, ettől függetlenül – a területi hatályt is figyelembe véve - minden általad érintett országban érvényes lesz a biztosításod.



    Igen, a profilodba bejelentkezve az "Utazó szerződéseim" fül alatt van lehetőséged a szerződésed meghosszabbítására, de csak addig, amíg a szerződés nem járt le.



    Igen, ebben az esetben kérünk, jelentkezz a hello@hello.hu e-mail címen, ahol egyeztetni tudjuk a részleteket.



    Igen, kiegészítő biztosításaink között megtalálod a járatkésés, valamint a járat- és poggyászkésés opciókat is.



    Járatkésés kiegészítő biztosítás érvényesíthető a 3 vagy több órát meghaladó járat késése, a visszautasított beszállás és a járattörlés esetére az EU-s szabályzásoknak (261/2004/EK és 889/2002/EK rendelet) megfelelően.



    Ha útipoggyászod a leszállástól számítva minimum 12 órával később érkezik meg a célállomásra, megtérítjük számla ellenében a sürgősségi vásárlásokat a csomagod átvételének időpontjáig.



    "Autós asszisztencia" biztosításunk keretén belül külföldön a személygépkocsi műszaki meghibásodása, illetve közlekedési balesete esetén kapsz segítséget. Ezen kívül tartalmazza az információszolgáltatást, és a közúti segélyszolgálat (autó mentése, elszállítása, megőrzése, menetképtelen autó hazaszállítása) megszervezését is.



    A bónuszt a kármentes utazásból hazatérve 90 napig, a hazatérés utáni 9. naptól a www.hello.hu honlapon történő bejelentkezés után vagy az applikáción keresztül lehet megigényelni, a Profilom vagy applikáció esetén az Irányítópult /Utazó biztosításaim/ Kármentességi bónusz igénylése menüpontra kattintva. Ugyanitt választhatod ki, hogy az összeg az applikációban szereplő mely alapítvány számára kerüljön felajánlásra vagy inkább egy későbbi utazás során kerüljön érvényesítésre kupon formájában.



    Kármentes utazást követően rendelkezhetsz a befizetett díjad egy részével, ezt a pénzt kupon formájában egy következő utasbiztosítás megkötésekor felhasználhatod, vagy akár jótékony célra is fordíthatod. Amennyiben kupon formájában kerülne felhasználásra, csak meg kell adnod az általunk küldött kuponkódot a következő kötési folyamat során. A kupont a kármentességi bónusz igénylése után a Kuponjaim menüpontban találod és 9 hónapig használható fel.



    Káreseményedet, ha az az utazás során merül fel (pl.: baleset, autós vagy egyéb segítségnyújtás) kérjük, azonnal jelezd Europ Assistance partnerünknél a +36 1 465 3738-as telefonszámon. Ha hazaérkezésed után szeretnél kárt bejelenteni (pl.: járat- vagy poggyászkésés) ebben az esetben kérjük, jelentkezz a karinfo@hello.hu e-mail címen.



    Sztornóbiztosítást a hello Utazóban sajnos nem tudsz kötni.



    Probléma esetén éjjel-nappal hívhatod segítségnyújtó partnerünket, a Europ Assistance Magyarország Kft.-t ezen a telefonszámon: +36 1 465 3738, ahol felkészült kollégák fogadják hívásodat.

    Bejelentkezéskor a következő adatokat kell megadnod:

    • név,
    • biztosítás szerződésszáma,
    • probléma rövid leírása,
    • tartózkodási hely,
    • telefonszám.


    Europ Assistance partnerünket orvosi segítség igénybevétele előtt szükséges felhívni, már a probléma megjelenésekor, lehetőleg minél hamarabb. Ezenkívül hívhatod partnerünket akkor is, ha egyéb utazási segítségnyújtásra, jogvédelemi segítségre, esetleg autóddal kapcsolatos ügyintézésére van szükséged, amennyiben rendelkezel ez utóbbihoz szükséges kiegészítő biztosítási fedezettel.

    Ha rajtad kívül álló ok miatt a bejelentést nem tudod megtenni, akkor kérjük, hogy a lehető legrövidebb időn belül pótold ezt, vagy megbízotton keresztül tedd meg a bejelentést.



    Ha előzetes egyeztetés nélkül veszel igénybe szolgáltatást, ami nem a Biztosító, vagy segítségnyújtó partnere szervezésével vagy jóváhagyásával történt, abban az esetben a többletköltségek megtérítésére nem terjed ki a szolgáltatás, kivéve, ha az előzetes egyeztetést az egészségi állapotod, vagy más, rajtad kívül álló ok nem tette lehetővé. Ebben az esetben a számlát mielőbb juttasd el a Biztosítóhoz.



    Az utasbiztosítás szerződője cég is lehet, miután létrejött a céges adatokkal történő regisztráció a hello.hu weboldalon vagy a hello applikációban. A regisztrációt a biztosításkötés előtt vagy a kötés közben is létrehozhatod.



    Bérelt autóra nem terjed ki a Kiegészítő autós asszisztencia biztosítás fedezete.



    Arra az esetre a biztosítás nem vonatkozik, ha a repülőgépen történt utazás során sérül meg az a csomagod, amelyet légi utazás alkalmával kézipoggyászként nem viszel magaddal a repülő utasterébe. Ezesetben, kérjük, a légitársaságnál szíveskedj a kárt bejelenteni.



    Szinte bármilyen típusú és korú érintőképernyős okostelefonra köthetsz biztosítást, ha a készülék és annak kijelzője ép. Azt, hogy a készülékedre köthetsz-e biztosítást, úgy tudod ellenőrizni, ha egyszerűen elindítod a Simple alkalmazásban a készülékbiztosítás szolgáltatást. Ha az alkalmazás felkínálja a biztosítási csomagokat, akkor köthetsz biztosítást. Ha viszont azt jelzi, hogy „erre a készülékre jelenleg nem tudunk biztosítást ajánlani”, akkor nem lehetséges a biztosításkötés. A biztosítható készülékek listáját a Magyar Posta Biztosító Zrt. határozza meg, és alapvetően csak a gazdaságosan javítható vagy cserélhető készüléktípusokra és márkákra köthető biztosítás. A biztosítható készülékek listája folyamatosan frissül, az újabb modellek megjelenésével körük folyamatosan bővül, ám az alkatrész-ellátástól függően bizonyos készülékek előbb-utóbb lekerülnek róla.



    Ezt a folyamatot avulásnak nevezzük. Ilyenkor értesítést kapsz arról, hogy a készülék avulás miatt tovább nem biztosítható, és a megkötött szerződés a szerződéskötés évfordulójának napjával felmondásra kerül. A felmondás napjáig a biztosítás tovább él, és a hozzá esetlegesen kapcsolódó részletfizetési kötelezettség is fennáll.



    A biztosítási szerződés határozatlan időre szól. A biztosítás megszűnhet akkor, ha érdekmúlás következik be (lopás káresemény vagy javíthatatlan törés, illetve készülék eladása esetén) illetve ha akár a biztosított, akár a biztosító (avulás esete) évfordulóra felmondja a szerződést.



    Igen, a Simple alkalmazással nem csak újonnan vásárolt érintőképernyős okostelefonokra, hanem régebbi típusokra is köthető készülékbiztosítás, ha megfelelő az állapotuk. Használt telefon esetén az Alap és Extra csomagok közül választhatsz.



    Az Alap csomag képernyőtörés ellen, az Extra csomag képernyőtörés és lopás, míg a Full Extra csomag ezeken felül kiterjesztett töréskár, vízkár és párásodás, valamint harmadik személy általi szándékos rongálás esetén is védelmet nyújt a készülékednek.



    A képernyőtörés akkor minősül biztosítási eseménynek, ha a készülék képernyője teljes hosszában vagy szélességében elreped, vagy jól látható módon sérülést szenved (lepattan, erősen karcolódik), vagy pókhálósan törik, illetve ha az akkumulátor felfújódása miatt a széleken végigreped.



    Képernyőtörés, kiterjesztett töréskár, vízkár és párásodás, valamint harmadik személy általi szándékos rongálás esetén a biztosító szervizpartnerén keresztül gondoskodik a sérült képernyő cseréjéről továbbá a készülék javításáról. A szervizpartner futárszolgálat segítségével a szállítási címen (mely kizárólag Magyarországi cím lehet) felveszi, és a szervizbe szállítja a sérült mobiltelefont, ahol a szervizpartner elvégzi a képernyő cseréjét, majd szintén futárszolgálattal visszajuttatja a megjavított készüléket a tulajdonosának..



    Amennyiben a készülék (Alap és Extra csomag esetén a készülék képernyője) gazdaságosan nem javítható – mert a javítás költsége meghaladja a cserekészülék értékét – a biztosító készülékpótlás szolgáltatást nyújt. Ilyen esetben a biztosító a szervizpartnerénél a kárrendezés időpontjában rendelkezésre álló készülékek és a biztosított készülék kárkori értékének függvényében azonos, vagy hasonló műszaki paraméterekkel rendelkező új, felújított vagy egyéb hibátlan cserekészüléket ad a Biztosított tulajdonába a használhatatlanná vált készülék helyett, annak végleges pótlása céljából – a Biztosított által megfizetendő önrész mellett.



    Az Alap csomag esetén a biztosító egy biztosítási időszakon belül egy alkalommal nyújt szolgáltatást (egy Képernyő csere szolgáltatást, vagy ha a Készülék kijelzője gazdaságosan nem javítható, úgy egy Készülék pótlás szolgáltatást).


    Az Extra csomag esetén a biztosító egy biztosítási időszakon belül egy alkalommal nyújt Képernyő csere szolgáltatást és egy alkalommal nyújt Készülék pótlás szolgáltatást (utóbbit abban az esetben ha képernyőtörés biztosítási esemény esetén a Készülék kijelzője gazdaságosan nem javítható, vagy ha lopás biztosítási esemény következik be).


    A Full Extra csomag esetén a Biztosító az egyéves biztosítási időszakon belül legfeljebb kettő biztosítási esemény vonatkozásában teljesít szolgáltatást.



    A Készülékbiztosítás Extra és Full Extra csomagja képernyőtörés mellett betöréses lopás, rablás, zsebtolvajlás, kifosztás biztosítási esemény esetén nyújt fedezetet. A fenti esetekben a biztosító készülékpótlást biztosít. A kárbejelentéshez rendőrségi jegyzőkönyvet szükséges csatolni a kárbejelentő felületen.



    A biztosító a szervizpartnerén keresztül, futárszolgálattal juttatja el a biztosítottnak a kárrendezés időpontjában rendelkezésre álló készülékek, és a biztosított készülék szervizpartner által megállapított kárkori értékének függvényében azonos, vagy hasonló műszaki paraméterekkel rendelkező új, felújított vagy egyéb hibátlan cserekészüléket, annak végleges pótlása céljából – a Biztosított által megfizetendő önrész mellett.



    A káreseményt a hello.hu/karbejelentes oldalon kell bejelenteni, haladéktalanul a káreseményt követően, de legkésőbb 5 napon belül. A bejelentéshez regisztrálnod kell a hello.hu honlapon.



    A kockázatviselés a vásárlás másnapján kezdetét veszi, de a biztosítónak jogában áll 15 napon belül felülvizsgálni és felmondani a szerződést.



    A biztosítás nem fedezi a teljes kárt, az önrész az az összeg, amit neked kell állnod, ha kárigényt nyújtasz be.



    Az önrész mértéke minden biztosítási csomagunkban a javítási költség, vagy készülékpótlás szolgáltatás esetén a cserekészülék értékének 15 %-a.



    Igen, köthető 18 év alatti személy készülékére is biztosítás, ám felhívjuk a figyelmedet arra, hogy a biztosító kockázatviselése nem terjed ki olyan kárra, ami olyan telefonban következik be, amelyet 14 év alatti személyre bíztak! Ide tartozik különösen az iskolában történő lopás, megrongálódás, ha a készülék a biztosított 14 év alatti hozzátartozójánál volt.



    A biztosítási fedezet a külföldi tartózkodás kezdetétől számított 60 naptári napig áll fenn, és ekkor is fontos tudnivaló, hogy a biztosítási eseményt haladéktalanul, de legkésőbb a tudomásra jutástól számított 5 napon belül be kell jelentened a biztosítónak. Jogtalan eltulajdonítás (lopás, zsebtolvajlás, kifosztás) és rablás esetén a káresemény észlelését követően köteles vagy feljelentést tenni a rendőrségen, és az eltulajdonított készüléket azonosíthatóan megjelölni, majd a kárjelentés során a külföldi hatóság által kiállított jegyzőkönyvet (az azonosíthatóan megjelölt készülék feltüntetésével) a kárbejelentéshez csatolni.



    Vízkárból vagy párásodásból eredő károkra kizárólag az új készülékekre köthető Full Extra csomag terjed ki, azonban a készülék szoftveres sérülésére nem nyújtunk szolgáltatást. 



    A Simple Csoportos Készülékbiztosítás biztosítási szolgáltatását a Magyar Posta Biztosító Zrt. nyújtja.



    Igen! Újonnan vásárolt mobilkészülék esetén választhatod a komplex védelmet kínáló Full Extra csomagot is, mely a Simple 1.49 verziótól válik elérhetővé.



    Elsőként arra ügyelj, hogy a készülék vásárlási számláján vevőként természetes személy szerepeljen. A számlának tartalmaznia kell a vásárlás dátumát, valamint a biztosítani kívánt készülék adatait (pl. pontos típus, IMEI szám). Amennyiben a vevő jogi személy (cég, szervezet stb.), úgy sajnos nincs lehetőség biztosítást kötni a készülékre, a biztosító a csatlakozási kérelmet elutasítja.



    Igen, a kárbejelentés során fel tudod tölteni a rendőrségi jegyzőkönyvet, melynek mindenképp tartalmaznia szükséges az eltulajdonított készülék IMEI számát is az esetleírás mellett. A megfelelően felvett és feltöltött rendőrségi jegyzőkönyv nélkül a kárigényedet a biztosító nem tudja elfogadni.



    A biztosítást bármely természetes személy megkötheti, aki a vagyontárgy megóvásában érdekelt, vagy aki a szerződést az érdekelt javára köti (pl.: tulajdonos, bérlő, hozzátartozó, stb.) és betöltötte a 16. életévét.



    Ingatlan, mely az otthonodat biztosítja, valamint a feltételekben meghatározott épülettartozékok, épület berendezések, építmények és melléképület. Ingóság, mely az otthonodban található általános háztartási ingóságokra (a háztartásban általában előforduló, be nem épített, mozgatható vagyontárgyak összessége), valamint az egyéb ingóságokra (készpénz 20 000 Ft limittel) vonatkozik. Az ingatlan és ingóság kombinált csomagként is köthető. A biztosítás részét képezi a felelősségbiztosítás, valamint a család balesetbiztosítása is, mely az egész világon érvényes.



    Ingatlan esetén az állandóan nem lakott épület (mint pl. nyaraló) nem biztosítható, valamint 300 nm feletti lakóépület sem. Melléképület esetében a biztosítás nem terjed ki az 50 nm feletti építményre, de nem köthető érvényes fedezet több, összesen 50 nm alapterületet meghaladó melléképületek összességére sem. Ingóság esetén az értékőrző vagyontárgyak (pl. nagyértékű festmény vagy drágakő) nem biztosíthatóak.



    Igen, bérlőként is köthetsz a bérelt ingatlanra hello Otthon lakásbiztosítást, sőt, saját vagyontárgyaidat külön, ingatlanra vonatkozó biztosítás nélkül is tudod biztosítani.



    Az ingatlan körébe általában minden beletartozik, ami nem mozdítható, tehát az épületen túl a falak, beépített eszközök, berendezések. Az ingóságok azok a mozgatható dolgok, melyek jelentősebb értéket képviselhetnek. Ilyenek lehetnek a műszaki eszközök, nem beépített háztartási cikkek, ruhák, bútorok, konyhai és fürdőszobai felszerelések, kerti berendezések és felszerelési tárgyak, sőt az otthon tartott készpénz is.



    Igen, a melléképület is biztosítható, amennyiben a főépülettől különálló, szerkezetileg önálló építményről van szó, amely a külső tértől épületszerkezetekkel elválasztott teret alkot és a főépülettel azonos kockázatviselési helyen található, önálló bejárattal rendelkezik. (pl: garázs, tároló, istálló, ól, terménytároló, műhely, szerszámoskamra, nyári konyha, kocsiszín stb). A biztosítható melléképület(ek) együttes alapterülete nem haladhatja meg az 50 nm-t. Amennyiben ennél nagyobb a melléképülete(i)d összes alapterülete, úgy jelenleg nem tudsz rá biztosítást kötni.



    A kötési folyamat során megadhatod a számodra megfelelő kockázatviselés kezdetet, ami alapesetben a következő nap 0:00 órakor indul, azonban akár 180 nappal későbbi időpontot is kiválaszthatsz, igényeidnek megfelelően.



    Lakóépület (családi ház) esetén az összes lakott alapterületet figyelembe kell venni, beépített tetőtér esetén csak az 1,9 m belmagasságot meghaladó területet, a zárt veranda, a lakóépület alagsorában lévő, burkolt, fűtött lakóhelyiségek (hobbi szoba, konditerem, mosókonyha, stb.) alapterületét kell figyelembe venni. Nem tartozik a hasznos alapterülethez a nem beépített tetőtér, padlás, a nem lakás céljára szolgáló helyiségek (pl. szenespince, tároló, garázs) területe. Többlakásos épületekben a lakás teljes alapterülete számít, de a lakáshoz tartozó pincerész, tároló, garázs, közös használatú helyiségek nem képezik az alapterület részét. Sem a lakóépület (családi ház), sem a többlakásos épületek esetén nem kell figyelembe venni az erkélyt, a teraszt.



    A biztosítási összeg meghatározása az ingatlan és az ingóságok értéke alapján történik, mely a káresemény bekövetkezésekor meghatározza a biztosítási szolgáltatás mértékét. Ezért is fontos, hogy a valós értéknek megfelelően kerüljön megállapításra a biztosítási összeg. Épületeknél az újraépítési értéket, tehát nem a piaci árakat kell alapul venni, ingóságoknál pedig az újrabeszerzési értéket. A biztosítási összeg meghatározásában segítséget nyújtunk a szerződéskötés folyamán – az ingatlan alapterülete és egy átlagos egységár alapján javaslunk egy biztosítási összeget. Amennyiben ez az összeg nem megfelelő a valós érték figyelembevétele alapján, úgy lehetőség van attól magasabb biztosítási összegre megkötni a szerződést.



    Ha nem vagy elégedett a meglévő biztosítóddal és a váltást fontolgatod, 30 napos rendes felmondással a biztosítód feltételei alapján jelezheted feléjük felmondási szándékod. Mivel a hello Otthonnál a kötési folyamat során előremutató dátumra is beállíthatod - akár a felmondásod napját követő napra is - a kockázatviselés kezdetét, így egy napra sem maradnak az értékeid biztosítás nélkül.



    Az első díjat a szerződéskötési folyamat végén bankkártyás fizetéssel, a folytatólagos díjat bankkártyás fizetéssel, bankszámlaszámra való utalással vagy automatikus bankkártyás fizetéssel (ún. recurring) tudod kiegyenlíteni.

    A díjat a szerződéskötéskor kiválasztott fizetési ütem (havi, negyedéves, féléves, éves) szerint szükséges fizetni.



    A biztosításkötési folyamat során a „Kérsz zálogjogosulti bejegyzést a lakásbiztosítási szerződésedre?” kérdésnél jelöld be az igen-t és add meg kért adatokat. A kötési folyamat végén kiküldött kötvényre ezen adatok alapján automatikusan rákerül egy hitelfedezeti záradék, amit a hitelt nyújtó bank felé is be tudsz mutatni.



    A felmondási szándékod írásban tudod jelezni felénk a hello@hello.hu e-mail címen. Tudjuk, hogy változó élethelyzetekben mennyire fontos a rugalmasság, ezért szerződésed a választott díjfizetési gyakoriság szerinti időszak utolsó napjára írásban felmondhatod, arra kell figyelned, hogy a felmondásod a díjfizetési gyakoriságod fordulónapja előtt 30 nappal írásban beérkezzen a biztosítóhoz. Ezen kívül a biztosítási szerződésed minden év március 1.-31. napja között is felmondhatod, szintén 30 napos felmondási határidővel úgy, hogy a felmondás március 31-ig a biztosítóhoz beérkezzen.

    Amennyiben az ingatlant eladtad, úgy kérjük, küldd el az adásvételi szerződés másolatát, a biztosítás az érdekmúlás napjával fog megszűnni. Túlfizetés esetén az összeget visszautaljuk részedre.



    A kárt a tudomásra jutástól számított két munkanapon belül kell bejelenteni a karinfo@hello.hu címre. A bejelentésnél kérjük, hogy legalább az alábbi adatokat add meg:

    • szerződésszám;
    • személyes adatok (Szerződő, Biztosított, Károsult neve, címe, telefonszáma);
    • a káresemény helye, ideje, rövid leírása;
    • a káresemény által érintett vagyontárgyak tételes felsorolása,
    • becsült kárösszeg.

    A kollégáink a bejelentést követően a lehető leghamarabb felveszik veled a kapcsolatot az általad megadott e-mail címen vagy telefonszámon.